Vincent van de Vrede startte in 2004 zijn bedrijf Stip Media. In eerste instantie richtte hij zich op de in- en verkoop van antiquarische uitgaven onder de handelsnaam Bodoni. Ook vandaag de dag vormt Bodoni een klein onderdeel van Stip Media: oude liefde roest niet!
De nadruk kwam in de loop der jaren steeds meer te liggen op het maken van content voor verschillende opdrachtgevers. Later kwam daar ook het uitgeven van bladen en boeken bij. Hieronder ook eigen titels, zoals Boekenpost. Andere special interest-titels als Zenit, De Sterrengids, Verzamelkrant, Prachtvondsten en Origine volgden. In recente jaren nam Stip Media onder meer nog Boekblad over.
Het vaste team is inmiddels aardig uitgebreid en ook werken we veel met freelancers.
Bovenstaande ontwikkelingen bleven niet onopgemerkt waardoor er meer en meer vraag vanuit de markt kwam naar het maken van uitgaven voor externe opdrachtgevers. Het grootste online veilinghuis Catawiki is daar een goed voorbeeld van.
Ook het verzorgen van losse communicatieopdrachten, journalistieke producties, webteksten en het redigeren van manuscripten blijft horen tot de core business.
Onze mentaliteit en kernwaarden laten zich het beste als volgt beschrijven:
- Hard willen werken en zo goed mogelijk willen presteren;
- Betrouwbare partner die graag écht meedenkt;
- Altijd op zoek naar pakkende en verrassende content;
- Serieus, oprecht geïnteresseerd in klant;
- Groot netwerk van zeer diverse schrijvers, specialisten en vormgevers die ons ondersteunen en snel inzetbaar zijn