Catawiki
Catawiki Magazine is geheel gewijd aan verzamelen. Elk nummer bevat interviews, nieuws, achtergronden en reportages uit de verzamelaarswereld. Ook is er veel aandacht voor veilingopbrengsten en beurzen, die overzichtelijk gerangschikt zijn in de agenda. Meer informatie op www.catawiki.nl/magazine.
Origine
Bijna vijfentwintig jaar geleden verscheen het eerste nummer van Origine. Sindsdien is er door velen hard gewerkt om van Origine hét toonaangevende tijdschrift op het gebied van kunst, antiek en design te maken. De ontwikkelingen op technisch (automatisering, internet) en maatschappelijk gebied (verschuiving van de interesse voor antiek naar hedendaagse kunst) hebben wij weten bij te houden, met als resultaat een tijdschrift dat volop met zijn tijd is meegegaan.

Werden de kolommen in eerste instantie met name aan het werkgebied van de antiquair en kunsthandelaar gewijd, inmiddels is er langzaam maar zeker een mooi evenwicht ontstaan. Of het nu het antiquariaat, de kunsthandelaar, de antiquair, de designhandelaar, het veilingwezen, de verzamelaar of de museumwereld betreft: ze krijgen allemaal aandacht. Dit evenwicht in artikelen, rubrieken en agenda’s zorgt voor een boeiend en informatief geheel onder de titelOrigine – Hét tijdschrift voor kunst, antiek en design.
Bezoek ook de website: www.origine.nl

Boekenpost
Boekenpost is het grootste Nederlandstalige tweemaandelijks tijdschrift voor liefhebbers van boeken, prenten, stripboeken en boekcuriosa. In 1992 begon Lucom Produkties in Veendam, naast de Verzamelkrant die zij toen uitgaven, het nieuwe tijdschrift Boekenpost. Na 28 nummers werd het blad overgenomen door Caspar Wechgelaer uit Groningen, die in 2012 het stokje overgaf aan Stip Media.

Het honderdste nummer verscheen in april 2009. Vaste kolom is de agenda van boekenmarkten, boekenbeurzen, boekenveilingen en tentoonstellingen. Ook wordt aandacht besteed aan vroege fotografie, historische prentbriefkaarten en affichekunst. Verder boekbesprekingen, veilingnieuws, artikelen over schrijvers, uitgevers, boekbandontwerpers, grafiek en antiquariaten. Historicus Janneke van der Veer, tot 2013 verantwoordelijk voor de inhoud, ontving in 2006 van de Stichting Geschiedenis Kinder- en Jeugdliteratuur de Hiëronymus van Alphen Prijs. Inmiddels heeft Kees van Rixoort het roer van haar overgenomen.

Meer informatie? www.boekenpost.nl

Adverteren in Boekenpost? Mail ons! verkoop@stipmedia.nl.

Verzamelen Magazine
Verzamelen Magazine begon in mei 1984 als ‘De Verzamelkrant’, en werd een begrip onder verzamelaars in Nederland en België. Het blad werd destijds gemaakt door Lucom Produkties, onder leiding van uitgever Kees Luten. In 2009 werd het blad overgenomen door ACB Media te Vlagtwedde, die het blad omvormde tot Verzamelen Magazine en het de huidige vorm gaf. Verzamelen Magazine brengt 9x per jaar nieuws en achtergronden uit de verzamelwereld door middel van een breed scala aan artikelen. Vast onderdeel van het blad vormt het Beurzenboekje, dat een uitgebreid internationaal overzicht geeft van markten en beurzen op het gebied van verzamelen, antiek, vintage en cultuurhistorie.

Het blad verschijnt 9 keer per jaar, enkele dagen voordat de nieuwe maand begint. In juni/juli, in augustus/september en in december/januari verschijnt er een dubbelnummer.

Meer informatie? www.verzamelenmagazine.nl

Adverteren in Verzamelen magazine? Mail ons! verkoop@stipmedia.nl.

 

Zenit
Zenit is het grootste Nederlandse populair-wetenschappelijk maandblad over sterrenkunde, weerkunde, ruimteonderzoek en aanverwante wetenschappen. Het tijdschrift volgt de ontwikkelingen in de professionele wetenschap op de voet. De redactie zit bovenop het nieuws en streeft ernaar om dit voor de lezers in een breder verband te plaatsen. Bovendien schrijven regelmatig wetenschappers uit binnen- en buitenland in Zenit over hun eigen onderzoek.
Zenit is tevens hét blad voor de actieve amateur, met nieuws over waarneembare verschijnselen, waarneemtips, productinformatie, boekbesprekingen, en beschrijvingen van amateurwaarnemingen met foto’s en tekeningen. Waar mogelijk wordt verwezen naar actuele informatie op het internet.

Meer informatie? www.zenitonline.nl

Adverteren in Zenit? Mail naar verkoop@stipmedia.nl.

Bertus
In samenwerking met familie De Raaf, stichting Share2day en Kamp Amersfoort kwam de eenmalige glossy Bertus tot stand. Met een knipoog naar moderne glossy’s vertelt het magazine een jong publiek het verhaal van één gezicht uit de oorlog. Dat van Bertus, een jongeman die vanwege zijn verzetswerk stierf in een concentratiekamp.

Meer informatie over Bertus vindt u op www.share2day.nl.